Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.06.2013 22:37 - Нещастието носи щастие :)
Автор: anaevada Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8712 Коментари: 7 Гласове:
12

Последна промяна: 01.06.2013 22:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

    Когато Нещастието похлопа на вратата ми, тъкмо пиех капучино. Поставих чашата на кръглата, мраморна масичка, станах от креслото, на което се бях настанила, да съзерцавам летния дъжд, пооправих си роклята и се запътих към вратата. Колко сладост изпитвах с мисълта, че отново е при мен... Не му я разкрих. Отворих. Несъмнено беше То, с букет от аленочервени рози, облякло черната си работна престилка, и поставило една щастлива усмивка на лицето си, която би могла да значи само едно – „радвам се да те видя отново, липсваше ми”.

-         Закъсняваш. – казах бездушно.

-         С колко? – попита Нещастието.

-         С часове. – отвърнах механично.

-         Спокойно, ще поостана повече този път.

    Поканих го да влезне. Не се събу, не носеше обувки.

-         Настанявай се. Кафе ли ще пиеш или чай?

-         Каквото и ти.

-         Аз пия капучино. – казах.

-         Тогава ми направи капучино.

    Направих му капучино, пожела го с толкова захар, колкото аз бях сложила на своето. Сетне му го поднесох и, докато го пиеше, аз се заех да го разглеждам. Отдавна не го бях виждала, миналия път букетът от рози, който ми остави, беше много голям, днес ги преброих само 12... Не се беше променило особено. Разбира се, не беше никак мокро. Взех розите и тръгнах към терасата, за да ги оставя на хладно.

-         Не излизай на терасата – каза Нещастието –, ще се намокриш.

-         И какво от това? – попитах.

-         Ще стана мокро и аз.

-         Тогава ще ги оставя, когато си тръгнеш. – защото страданието пие, каквото и вие, и диша въздуха, който и вие, и обича нещата, които и вие, и това е най-голямата му сила, но и най-уязвимото му място... защото когато сте щастливи, и то е щастливо и страда.

    После си побъбрихме малко. То ми се оплака, че напоследък работата не върви, че все по-рядко и все по-малко му се отдавало да носи рози на хората, че ако не съм била аз, щяло да погине и то както толкова много други в тая безработица и ми обясни, че последния път се забавило да ми ги донесе, понеже било отредено да са много.

-         Този път са само 12, но знаеш как работят наш’те пощи –  в нечетни месеци много рози, в четни малко или обратното –, а понякога пропускаме.

-         Не се тревожи, свикнала съм... А сега си върви, защото имам да чистя, и мама ще се побърка, ако за трети ден завари стаята ми в тая безобразна разруха.

-         Спокойно, ще кажеш на майка ти, че аз бях при теб.

    Поговорихме си още малко и то реши да си тръгва. Не знаех кога ще дойде, но със сигурност не и в следващите 12 дни... или малко повече... понякога розите увяхват по-бавно и макар и да спирам да съм щастлива, си мисля, че съм, защото остава споменът...

 

    Така че щом нещастието ми дойде на гости, аз знам ... носи щастие. 

image

 imageimage



Тагове:   щастие,   Капучино,   нещастие,   дъжд,   рози,


Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Браво!
01.06.2013 23:47
Много интересна среща с Нещастието!...
Пишеш кратко и съдържателно!...
цитирай
2. aip55 - Привет!
02.06.2013 09:33
Интересен постинг с нов подход в писането ти приятелко! Браво! Държа ме в напрежение докато усетя преливането ти от нещастие в щастие. Поздрав!
цитирай
3. arrow11 - Чудесно е, браво, БРАВО!!!
02.06.2013 12:35
Чудесно е, браво, БРАВО!!!
цитирай
4. coacoa11 - :) много мъдрост събрала твоята ...
02.06.2013 16:26
:) много мъдрост събрала твоята млада главица
от мен телефонния номер на щастието, обади се и поръчай :))
http://www.youtube.com/watch?v=QTV3jjVKCCM
Поздравления за текста, убийствено добър е!
цитирай
5. didoignatov - Всеки път ме изненадваш, Ади...
03.06.2013 10:08
Ще ми разрешиш ли да се хваля, че се познаваме, макар и виртуално :)))
Страхотило си ти :)
Поздрави за постинга!
цитирай
6. anaevada - :) :) :)
04.06.2013 15:51
Това, което ми пречи да видя в собствения си текст нещата, които Вие виждате, трябва да е или максимализъм, или лош вкус за литература, хахаха.
Благодаря Ви хора, изпълвате ме!

Дидо, "страхотило" е най-големият комплимент, който са ми правили някога като писател, благодаря!
Иначе, разбира се, хвали се, говори за мен, би била най-голямата награда - какво по-голямо ласкателство от това да те наричат с името ти. :)
цитирай
7. probe - Разказ с усмивка за нещастието. ...
30.06.2018 00:51
Разказ с усмивка за нещастието. Умееш!!! :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: anaevada
Категория: Лични дневници
Прочетен: 268547
Постинги: 208
Коментари: 225
Гласове: 1040
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930