Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.05.2022 17:16 - За изгубените каузи
Автор: anaevada Категория: Поезия   
Прочетен: 1812 Коментари: 0 Гласове:
6

Последна промяна: 18.05.2022 17:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Посветих се на каузата да те обичам:

най-отпред стоях при барикадите на нежността,

силно мегафоните на кротостта отекваха,

тълпи сподавени „боли ме!“ се извиваха зад мен,

но аз удържах всяко колебание в каузата.

Всяко стръкче разум газех с багерския си идеал:

любов към ближния, оттегляне от себе си...

и неуморно нощ и ден в сърцето ти (или пред дверите му)

вдигах бясна суматоха с викове „ела при мен!“.

Отдадена на каузата и идеала за твоята душевна ласка,

забравих собствената си душа да гние под дъжда

на всяка нова стачка. Забравих всяка нова мисъл.

Всяка нова сричка в лозунга, различна от „обичам те“

захвърлях на паветата, да изгори на слънцето...

Изгарях всички доказателства за отчуждение от каузата,

за всяка малка стъпчица назад наказвах със шамари.

Трепех, шантажирах, мамех. Много мамех.

И обърквах се сама от призивите си за бунт.

Объркан може ли човекът да скочи срещу всичко

в името на друго „всичко“?...

Режимът продължи еони, но не в човешко време.

За няколко секунди може би дори умрях,

но не за каузата, за теб или за любовта си —

умирах в името на своя страх.

Страхът, че каузата ще ме напусне,

а не че нея аз ще изоставя...

Погубващо е да обичаш всичко,

защото всичко има своя кауза.

Но най спечелих да обичам

противоречието на своята душа.

 


Тагове:   душа,   кауза,   любов,


Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: anaevada
Категория: Лични дневници
Прочетен: 268214
Постинги: 208
Коментари: 225
Гласове: 1040
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930